Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Nik Nazmi Hadiri Acara Penutup Sukan Malaysia di Taiwan

Ahli Majlis Kerajaan Negeri Selangor, Nik Nazmi Nik Ahmad telah menghadiri Majlis Penutup Sukan Malaysia (SUKMAS) diantara pelajar-pelajar Malaysia anjuran Persatuan Pelajar Malaysia Taiwan yang diadakan di National Taiwan Sports University.

SUKMAS yang diadakan pada 23-24 Mei 2015 itu memberi ruang dan peluang kepada pelajar-pelajar Malaysia yang melanjutkan pelajaran di Taiwan untuk bersaing sesama mereka di dalam pelbagai aktiviti sukan.

Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pendidikan, Pembangunan Modal Insan, Sains, Teknologi dan Inovasi itu juga telah dijemput menyampaikan hadiah kepada pemenang-pemenang acara sukan tertentu. Di samping itu, beliau juga telah mempersembahkan cek sumbangan Kerajaan Negeri Selangor sebanyak RM5,000 kepada Persatuan Pelajar Malaysia Taiwan.

Turut serta menghadiri majlis tersebut adalah YB Chang Lih Kang, Adun Teja (KEADILAN), YB Wong Shu Qi, Adun Senai (DAP) dan Ahli Parlimen Barisan Nasional Dato Wee Ka Siong, Dato Seri Tiong King Sing, Dato Wira Johari Baharum serta YB Senator Datin Paduka Chew Mei Fun.

Dalam pada itu, Nik Nazmi juga telah menghadiri satu majlis suai kenal bersama Malaysian Progressives di Taiwan. Malaysian Progressives merupakan satu persatuan penggerak pelajar yang bergerak secara global untuk mengetengahkan isu-isu penting di dalam dan di luar negara bagi pelajar-pelajar Malaysia di seluruh dunia.